آخرین تحولات لبنان

رئیس هیئت امنای کمیته امداد گفت: برای اینکه مردم زکات خود را بپردازند، نیاز به تبلیغ، تشویق و فرهنگ‌سازی است.

پرداخت زکات نیازمند تبلیغ، تشویق و فرهنگ‌سازی است

آیت‌الله محسن کازرونی در همایش استانی زکات که با حضور علمای اهل سنت و تشیع هشت شهرستان استان خراسان رضوی برگزار شد، بیان کرد: اصل زکات از موارد قدر متیقن بشریت است و خصوصیات آن، تبلیغ و تشریح است.

وی افزود: روحی پشت پرده زکات نهفته است و اگر این گونه نگاه کنیم، دست ما برای تبلیغ نسبت به زکات بسیار باز است و سنی و شیعه ندارد.

رئیس هیات امنای کمیته امداد با بیان اینکه اشتراکات موجب وحدت می‌شود و اگر اشتراکاتی نباشد وحدت معنا ندارد، گفت: در جهان اسلام وحدت به واسطه اشتراکات به وجود می‌آید و اگر جهان اسلام وحدت داشت، اسرائیل این گونه در غزه عمل نمی‌کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکلات کشور ما با وحدت حل می‌شود و اختلاف نباید باشد، وحدت امنیت و فرهنگ و هزاران فایده دیگر دارد و زکات وحدت دینی و ادیانی و وحدت انسانی است.

آیت‌الله کازرونی خاطرنشان کرد: پرداخت زکات به ایمان، تبلیغ و تبیین بر می‌گردد و اگر ما در جامعه این را با تبلیغ و تشویق زکات دهنده‌ها و بیان آثار پرداخت زکات جا بیندازیم و مردم بدانند هیچ مالی با زکات و صدقه کم و نقصان نمی‌پذیرد، زکات خود را پرداخت می‌کنند.

رئیس هیات امنای کمیته امداد با بیان اینکه علما، ایمان را در افراد تقویت کنند، گفت: کسی که با زحمت مالی پیدا کرده باید بر ایمان و اعتقاد او برای پرداخت زکات کار کرد چرا که چسبندگی به مال شدید است که اگر به حد غبار بر دل بنشیند، فرد زکات و صدقه پرداخت نمی‌کند؛ در واقع پرداخت زکات ایمان می‌طلبد.

وی افزود: برای اینکه مردم زکات خود را پرداخت کنند، باید تبلیغ صورت گیرد و آثار پرداخت زکات بیان شود، کسانی که اهل پرداخت زکات هستند از آنها تقدیر شود؛ همچنین از متنفذین استان‌ها استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.